Selasa, 31 Januari 2012

Hari Ini Dalam Sejarah (1 feb 2012)

Asslamualaikum warahmatullahiwabaraktuh..

kenapa hari ini dalam sejarah? kenapa bukan hari lain? selain cuti wilayah, hari ni utk pertama kalinya aku menerbitkan blog sendiri. cewah,wpun aku sndiri je pun yg baca. aku percaya, rmai yg jadikan laman sosial sbg medium yg paling berkesan utk ber"connecting" dgn mcm2 makhluk, contoh yg plg popular, skg ni of coz la fb, twitter, tagged, dn sewaktu dgnnya.

Atas faktor peredaran masa, pengaruh kwn2 serta trend semasa yg menjadikan perkara ini mcm wabak, dn wajib utk setiap org, maka aku adalah slh seorg remaja tua (remaja?) yg rasa2nya berkecimpung mula2 sekali dgn gelombang friendster, myspace tp waktu tu peranan friendster dgn myspcace cuma sekadar menambah kenalan, @ plg tidak pun sbg saluran bg newbies2 @ band yg xdkenali yg nak tunjuk bakat dalam penghasilan lagu. tp sekali lg masa itu terus berkembang, begitu juga peranan social networking, yg mana peranan itu ber"evolusi" dgn jayanya yg mana pada hari ni, kelebihan fungsi networking itu sndiri menjadikan laman2 ini sbg tmpt berbisnes, suai kenal, meluaskan cabang pengetahuan, melancarkan gerakan mainstreem, mendukung @ membentuk pertubuhan dn yg plg femes, reunion ngn kwn2 skola lama. cukup hebat peranan itu.

Dlm byk2 medium spt youtube, website, forum, @pn lmn sosial mahupun blog, aku tidaklah cenderung berblogger mcm org lain. mngkin atas fktor aku sndiri yg jrg terjebak dgn blog @ fungsi blog itu sndiri yg buat aku rasa kat forum pun dh melengkapi sumbangan blog. pasti tertanya2 kalau begitu, knp tiba2 wujudnya Hari Ini Dalam Sejarah? yeaa.. aku terjumpa satu jurnal yg byk entry.. perkongsian pengalaman, perasaan, luahan,pendapat, dan segala bentuk perasaan harmoni yg terkesan dlm jiwa, wpun berbicara soal kucing. dan bukan kucing yg jadi tema subjek, tp naluri insan yg sgt jujur seolah aku berada dtmpt beliau. 

By the way, terima kasih kpd kawan yg baik hati, yg jadi tutor aku dlm merealisasikan blog yg ni. aku anggp ini adlh diari secara maya, dan berkongsi rasa. aku mmg buta kayu psl IT, tp tuhan kurniakan rmai teman yg sudi membantu.Syukran jazilan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan